Zeige Ergebnisse 1 - 20 von 263

Values and National Identification in Minority and Majority Youth: Longitudinal Multi-Study Findings. / Benish-Weisman, Maya; Daniel, Ella; Elizarov, Einat et al.
in: Journal of youth and adolescence, 14.03.2024.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
A direct functional measure of text quality: Did the reader understand? / Grabowski, Joachim; Mathiebe, Moti.
in: Written Communication, Jahrgang 41, Nr. 2, 04.2024, S. 203-229.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Global temporal typing patterns in foreign language writing: exploring language proficiency through recurrence quantification analysis (RQA). / Haake, Lisa; Wallot, Sebastian; Tschense, Monika et al.
in: Reading and writing, Jahrgang 37, Nr. 2, 02.2024, S. 385-417.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Towards a Resolution of Ethnic Comparative Research with Minority and Majority Adolescents. / Paizan, Madalina-Alexandra.
2024. 138 S.

Publikation: Qualifikations-/StudienabschlussarbeitDissertation

Mehr...
Perspectives of Researchers Engaging in Majority World Research to Promote Diverse and Global Psychological Science. / Raval, Vaishali V.; Baiden, Philip; Espinosa-Hernandez, Graciela et al.
in: American psychologist, Jahrgang 79, Nr. 3, 2024, S. 352–367.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Eye movements as a tool to investigate exemplar retrieval in judgments. / Rosner, Agnes; Brändli, Fabienne; von Helversen, Bettina.
in: Judgment and Decision Making, Jahrgang 19, e8, 26.02.2024, S. 1-29.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Lokalisierung im Internet. Erhebung und Evaluierung kultureller Marker im Vergleich zwischen Deutschland und China. / Adam, Sandra.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2023. 253 S.

Publikation: Qualifikations-/StudienabschlussarbeitDissertation

Mehr...
Validierung der deutschsprachigen Versionen der Generic Scale of Phubbing (GSP) und der Generic Scale of Being Phubbed (GSBP). / Bebermeier, Sarah; Haaß, Valeska.
in: MedienPädagogik Zeitschrift für Theorie und Praxis der Medienbildung, 02.06.2023, S. 157-180.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Zusammenhänge von Stressbelastung und Coping mit Stresssymptomen und Lebenszufriedenheit: ein personenzentrierter Ansatz bei Studierenden. / Bebermeier, Sarah; Ostenkötter, Nina; Austerschmidt, Kim L. et al.
in: Zeitschrift für empirische Hochschulforschung (ZeHf), Jahrgang 2, 09.10.2023, S. 113-130.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Forschungsparadigmen. / Billmann-Mahecha, Elfriede.
Handbuch Friedenspsychologie. Hrsg. / Christopher Cohrs; Nadine Knab; Gert Sommer. 2023.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

Mehr...
Sozialisation. / Billmann-Mahecha, Elfriede.
Kulturpsychologie: Eine Einführung. Hrsg. / Uwe Wolfradt; Lars Allolio-Näcke; Paul Sebastian Ruppel. 2023. S. 309-317.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschung

Mehr...
What’s in a Gaze, What’s in a Face? The Direct Gaze Effect Can Be Modulated by Emotion Expression. / Pittig, Roxana; van der Wel, Robrecht P.R.D.; Welsh, Timothy N. et al.
in: EMOTION, Jahrgang 23, Nr. 2, 2023, S. 400-411.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Acculturation Timing among Newcomer and more Experienced Immigrant Youth: The Role of Language Use in Ethnic Friendship Homophily. / Titzmann, Peter F.; Aumann, Lara; Lee, Richard M.
in: Journal of youth and adolescence, Jahrgang 52, Nr. 11, 11.2023, S. 2357-2369.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Socialization. / Titzmann, Peter; Paizan, Madalina-Alexandra; Aumann, Lara.
Encyclopedia of Adolescence, Second Edition. Hrsg. / Linda Juang. 2023.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

Mehr...
Relationships and Psychosocial Aspects in Inclusive Secondary Schools in Germany. / Weber, ; Bebermeier, Sarah; Biel, Universität.
in: European Journal of Special Needs Education, Jahrgang 38, Nr. 6, 2023, S. 894-908.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Striking a new path to study the adaptation processes of immigrant adolescents: Changes in language use and family interactions. / Aumann, Lara; Titzmann, Peter F.; Lee, Richard M.
in: Developmental psychology, Jahrgang 58, Nr. 6, 2022, S. 1163–1175.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Technical Brokering of Immigrant Adolescents in Switzerland: A Developmental-Acculturative Perspective. / Aumann, Lara; Titzmann, Peter F.
in: Journal of Child and Family Studies, Jahrgang 31, Nr. 1, 01.2022, S. 185-196.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Using a video presentation on variance and covariance in the teaching of statistics. / Austerschmidt, Kim L.; Stappert, Alexander; Hanna, Heusel et al.
in: Teaching Statistics, Jahrgang 44, Nr. 1, 19.01.2022, S. 15-20.

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftArtikelForschungPeer-Review

Mehr...
Schreibkompetenz entwickeln und erforschen: Perspektiven. / Becker-Mrotzek, Michael; Grabowski, Joachim.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. Hrsg. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. S. 293-301.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

Mehr...
Das Schreiben von Sachtextwiedergaben prozessorientiert fördern. / Berkemeier, Anne; Grabowski, Joachim.
Schreiben fachübergreifend fördern. Hrsg. / Vera Busse; Nora Müller; Lea Siekmann. Klett | Kallmeyer, 2022. S. 172-194.

Publikation: Beitrag in Buch/Bericht/Sammelwerk/KonferenzbandBeitrag in Buch/SammelwerkForschungPeer-Review

Mehr...