Publikationen

Showing results 121 - 140 out of 264

2017


Benbow AEF, Rutland A. Competence matters! Understanding biculturalism in ethnically diverse adolescents. Journal of Community and Applied Social Psychology. 2017 Sept;27(5):366-373. Epub 2017 Jun 20. doi: 10.1002/casp.2312
Billmann-Mahecha E, Drexler H. Auswertung von Zeichnungen als qualitatives Verfahren in der Psychologie. In Handbuch Qualitative Forschung in der Psychologie. Springer Fachmedien Wiesbaden. 2017. p. 1-20. Chapter 53-1 doi: 10.1007/978-3-658-18387-5_53-1
Billmann-Mahecha E. Martha Muchow’s Life Space Study in the Context of Contemporary Childhood and Adolescent Research. In The Life Space of the Urban Child: Perspectives on Martha Muchow’s Classic Study. Routledge. 2017. p. 47-59 doi: 10.4324/9781315132938-3
Enders N, Weinzierl C. Lernstrategienutzung beim E-Learning: Strategische Vorbereitung auf unterschiedliche Lern- und Prüfungsanlässe. ZeHf - Zeitschrift für empirische Hochschulforschung. 2017;1(1):5-23. doi: 10.3224/zehf.v1i1.01
Enders N, Aßmann M. Semesterbegleitende Aufgaben. In Gerick J, Sommer A, Zimmermann G, editors, Kompetent Prüfungen gestalten: 53 Prüfungsformate für die Hochschullehre. 1 ed. Münster: Waxmann Verlag GMBH. 2017. p. 216-219
Faber G. A Scale for Measuring Preadolescent EFL Learners’ Grammar Self-Concept: Preliminary Psychometric and Multivariate Validation Results. In Nata RV, editor, Progress in Education. Vol. 41. New York: Nova Science Publishers, Inc. 2017
Faber G. The Mediating Role of the Foreign Language Self-Concept: Predicting Preadolescent EFL Learners’ Causal Attributions of Grammar Success and Failure. In Sørensen JA, Schultz NS, editors, Self-Perception: Research Advances and Clinical Challenges. Nova Science Publishers, Inc. 2017. p. 1-81. (Psychology of Emotions, Motivations and Actions).
Jugert P, Titzmann PF. Trajectories of victimization in ethnic diaspora immigrant and native adolescents: Separating acculturation from development. Developmental Psychology. 2017 Mar 1;53(3):552-566. doi: 10.1037/dev0000254
Kotzerke M, Mathiebe M, Grabowski J. Schreibförderung lernen: Lehramtsstudierende als Schreibcoach/innen - ein Lehrexperiment. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2017 Oct;12(3):217-237. Epub 2017 Oct 13. doi: 10.3217/zfhe-12-03/12
Metzing L. Trennung und Scheidung in der Adoleszenz: Evaluation einer Gruppenintervention für betroffene Jugendliche. 2017. 315 p.
Metzing L. Trennung und Scheidung in der Adoleszenz: Evaluation einer Gruppenintervention für betroffene Jugendliche. Verlag Dr. Kovac̆, 2017. 315 p. (Studien zur Kindheits- und Jugendforschung).
Reinersmann L. Symbole des Lebenslaufes. 2017. 292 p.
Reinersmann L. Symbole des Lebenslaufes. Peter Lang, 2017. 292 p. (Psycologie und Gesellschaft). doi: 10.3726/b11596
Scholz A, Krems JF, Jahn G. Watching diagnoses develop: Eye movements reveal symptom processing during diagnostic reasoning. Psychonomic Bulletin and Review. 2017;24(5):1398-1412. doi: 10.3758/S13423-017-1294-8
Steinhoff T, Grabowski J, Becker-Mrotzek M. Herausforderungen der empirischen Schreibdidaktik. In Becker-Mrotzek M, Grabowski J, Steinhoff T, editors, Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik. Münster, New York: Waxmann Verlag GMBH. 2017. p. 9-24
Stürmer S, Benbow AEF. Psychological Foundations of Xenophilia: Understanding and Measuring the Motivational Functions of Exploratory Cross-Cultural Contact. Personality and Social Psychology Bulletin. 2017 Nov 1;43(11):1487-1502. Epub 2017 Aug 2. doi: 10.1177/0146167217722555
Titzmann PF, Michel A. Friendly Takeover: Predictors and Effects of Language Brokering Among Diaspora Immigrants in Germany. In Weisskirch RS, editor, Language Brokering in Immigrant Families: Theories and Contexts. New York: Routledge. 2017. p. 75-97 Epub 2017 Apr 5.
Titzmann PF. Interethnic Friendship Formation. In Handbook on Positive Development of Minority Children and Youth. 1 ed. Springer International Publishing AG. 2017. p. 249-266 Epub 2017 Feb 8. doi: 10.1007/978-3-319-43645-6_15
Titzmann PF, Jugert P. Transition to a New Country: Acculturative and Developmental Predictors for Changes in Self-Efficacy among Adolescent Immigrants. Journal of Youth and Adolescence. 2017 Oct;46(10):2143-2156. Epub 2017 Apr 4. doi: 10.1007/s10964-017-0665-9
Titzmann PF, Gniewosz B. With a little help from my child: A dyad approach to immigrant mothers' and adolescents' socio-cultural adaptation. Journal of Adolescence. 2017 Apr 18;62(1):198-206. doi: 10.1016/j.adolescence.2017.04.005