Showing results 41 - 60 out of 281

Operationalisierungen der Textqualität. / Grabowski, Joachim.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 133-148.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Schreibkompetenz fördern: Ergebnisse einer Interventionsstudie. / Grabowski, Joachim.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 257-279.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Didaktische Vermittlung von Perspektivenübernahme. / Hachmeister, Sabine; Mathiebe, Moti.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 161-174.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Interventionsforschung in der Schule: ein Erfahrungsbericht. / Hachmeister, Sabine; Mathiebe, Moti.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 281-292.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Einflüsse des familiensprachlichen Hintergrunds auf die Schreibkompetenz. / Hennecke, Vera.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 241-255.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Operationalisierungen von Kohärenzmanagement. / Knopp, Matthias; Weinzierl, Christian.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 101-116.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Die Entwicklung der Schreibkompetenz im Verlauf der Sekundarstufe I. / Mathiebe, Moti.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 223-239.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Sprachliche Fähigkeiten als Voraussetzungen der Schreibkompetenz. / Mathiebe, Moti.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 43-56.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Soundtrack to the social world: Emotional music enhances empathy, compassion, and prosocial decisions but not theory of mind. / McDonald, Brennan; Bockler, Anne; Kanske, Philipp.
In: EMOTION, Vol. 22, No. 1, 2022, p. 19-29.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

More...
Früher Kindstod: Bewältigungsformen und die Rolle der elterlichen Paarbeziehung. / Ott, Sabrina.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2022. 228 p.

Research output: ThesisDoctoral thesis

More...
Home-Learning During COVID-19: The Psychological Adjustment of Minority and Majority Adolescents. / Paizan, Madalina-Alexandra; Benbow, Alison E. F.; Aumann, Lara et al.
In: School Psychology, Vol. 37, No. 1, 01.2022, p. 75-84.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

More...
A community-sourced glossary of open scholarship terms. / Parsons, Sam; Azevedo, Flávio; Elsherif, Mahmoud M. et al.
In: Nature Human Behaviour, Vol. 6, No. 3, 03.2022, p. 312-318.

Research output: Contribution to journalComment/debateResearchpeer review

More...
What’s in a Gaze, What’s in a Face? The Direct Gaze Effect Can Be Modulated by Emotion Expression. / Pittig, Roxana; van der Wel, Robrecht P.R.D.; Welsh, Timothy N. et al.
In: EMOTION, Vol. 23, No. 2, 14.04.2022, p. 400-411.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

More...
Darstellungen vom eigenen Selbst: Vergleichende Analysen der Kinderzeichnungen von psychisch unauffälligen versus auffälligen Sechs- bis Zehnjährigen unter Berücksichtigung des soziokulturellen Hintergrundes. / Siebert-Lenk, Melanie.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2022. 239 p.

Research output: ThesisDoctoral thesis

More...
Spreading the game: An experimental study on the link between children's overimitation and their adoption, transmission, and modification of conventional information. / Stengelin, Roman; Schleihauf, Hanna; Seidl, Anna et al.
In: Journal of Experimental Child Psychology, Vol. 213, 105271, 01.2022.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

More...
New temporal concepts of acculturation in immigrant youth. / Titzmann, Peter F.; Lee, Richard M.
In: Child Development Perspectives, Vol. 16, No. 3, 06.08.2022, p. 165-172.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

More...
When eyes beat lips: speaker gaze affects audiovisual integration in the McGurk illusion. / Wahn, Basil; Schmitz, Laura; Kingstone, Alan et al.
In: Psychological research, Vol. 86, No. 6, 09.2022, p. 1930-1943.

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer review

More...
Der Begriff des Schreibprozesses: Mögliche Impulse. / Weinzierl, Christian.
Reflexive Schreibwissenschaft: Disziplinäre und praktische Perspektiven. ed. / Stefanie Haacke-Werron; Andrea Karsten; Ingrid Scharlau. wbv Publikation, 2022. p. 169-174.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Kohärenzmanagement und Schreibkompetenz. / Weinzierl, Christian.
Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. ed. / Michael Becker-Mrotzek; Joachim Grabowski. Waxmann Verlag GMBH, 2022. p. 73-85.

Research output: Chapter in book/report/conference proceedingContribution to book/anthologyResearchpeer review

More...
Immigrant Adolescents’ Active Role in Family Adaptation Processes: The Do’s and Don’ts. / Aumann, Lara.
Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2021. 158 p.

Research output: ThesisDoctoral thesis

More...