Forschung
Publikationen

Publikationen

2017


Faber G. A Scale for Measuring Preadolescent EFL Learners’ Grammar Self-Concept: Preliminary Psychometric and Multivariate Validation Results. in Nata RV, Hrsg., Progress in Education. Band 41. New York: Nova Science Publishers, Inc. 2017
Faber G. The Mediating Role of the Foreign Language Self-Concept: Predicting Preadolescent EFL Learners’ Causal Attributions of Grammar Success and Failure. in Sørensen JA, Schultz NS, Hrsg., Self-Perception: Research Advances and Clinical Challenges. Nova Science Publishers, Inc. 2017. S. 1-81. (Psychology of Emotions, Motivations and Actions).
Jugert P, Titzmann PF. Trajectories of victimization in ethnic diaspora immigrant and native adolescents: Separating acculturation from development. Developmental Psychology. 2017 Mär 1;53(3):552-566. doi: 10.1037/dev0000254
Kotzerke M, Mathiebe M, Grabowski J. Schreibförderung lernen: Lehramtsstudierende als Schreibcoach/innen - ein Lehrexperiment. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 2017 Okt;12(3):217-237. Epub 2017 Okt 13. doi: 10.3217/zfhe-12-03/12
Metzing L. Trennung und Scheidung in der Adoleszenz: Evaluation einer Gruppenintervention für betroffene Jugendliche. 2017. 315 S.
Metzing L. Trennung und Scheidung in der Adoleszenz: Evaluation einer Gruppenintervention für betroffene Jugendliche. Verlag Dr. Kovac̆, 2017. 315 S. (Studien zur Kindheits- und Jugendforschung).
Reinersmann L. Symbole des Lebenslaufes. 2017. 292 S.
Reinersmann L. Symbole des Lebenslaufes. Peter Lang, 2017. 292 S. (Psycologie und Gesellschaft). doi: 10.3726/b11596
Steinhoff T, Grabowski J, Becker-Mrotzek M. Herausforderungen der empirischen Schreibdidaktik. in Becker-Mrotzek M, Grabowski J, Steinhoff T, Hrsg., Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik. Münster, New York: Waxmann Verlag GMBH. 2017. S. 9-24
Stürmer S, Benbow AEF. Psychological Foundations of Xenophilia: Understanding and Measuring the Motivational Functions of Exploratory Cross-Cultural Contact. Personality and Social Psychology Bulletin. 2017 Nov 1;43(11):1487-1502. Epub 2017 Aug 2. doi: 10.1177/0146167217722555
Titzmann PF, Michel A. Friendly Takeover: Predictors and Effects of Language Brokering Among Diaspora Immigrants in Germany. in Weisskirch RS, Hrsg., Language Brokering in Immigrant Families: Theories and Contexts. New York: Routledge. 2017. S. 75-97 Epub 2017 Apr 5.
Titzmann PF. Interethnic Friendship Formation. in Handbook on Positive Development of Minority Children and Youth. 1 Aufl. Springer International Publishing AG. 2017. S. 249-266 Epub 2017 Feb 8. doi: 10.1007/978-3-319-43645-6_15
Titzmann PF, Jugert P. Transition to a New Country: Acculturative and Developmental Predictors for Changes in Self-Efficacy among Adolescent Immigrants. Journal of Youth and Adolescence. 2017 Okt;46(10):2143-2156. Epub 2017 Apr 4. doi: 10.1007/s10964-017-0665-9
Titzmann PF, Gniewosz B. With a little help from my child: A dyad approach to immigrant mothers' and adolescents' socio-cultural adaptation. Journal of Adolescence. 2017 Apr 18;62(1):198-206. doi: 10.1016/j.adolescence.2017.04.005
Weinzierl C, Wrobel A. Schreibprozesse untersuchen. in Becker-Mrotzek M, Grabowski J, Steinhoff T, Hrsg., Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik. Münster, New York: Waxmann Verlag GMBH. 2017. S. 221-237
Wolfradt U, Billmann-Mahecha E, Stock A. Deutschsprachige Psychologinnen und Psychologen 1933–1945: Ein Personenlexikon, ergänzt um einen Text von Erich Stern. 2 Aufl. 2017. 565 S.
Yáñez-Canal J, Billmann-Mahecha E, Perdomo Salazar AM, Mójica Mójica A. Razonamiento sociomoral en los niños con respecto a las relaciones de inclusión-exclusión. in Desarrollo Moral y Emociones. 1 Aufl. Bogotá: Uniminuto. 2017. S. 151-249. (Seríe Cognición, moral y desarrollo psícológico).

2016


Enders N, Aßmann M. Bearbeitung von semesterbegleitenden Aufgaben als Möglichkeit zur Erbringung einer Studien- und/oder Prüfungsleistung in Hochschulseminaren. HDS Journal. 2016;(1):28-32.
Enders N, Chudaske J, Lindner-Müller C, Arnold K-H. Hochschuldidaktik als Anwendungsfall allgemeiner Didaktik? in Jahrbuch für Allgemeine Didaktik 2016: Thementeil: Allgemeine Didaktik und Hochschule. 1 Aufl. Baltmannsweiler: Schneider-Verl. Hohengehren. 2016. S. 29-44
Faber G. Secondary EFL Learners’ Extracurricular L2 Contact and their Self-Beliefs Concerning Oral Narrative Competencies: Analyzing Relations among Constructs – Clarifying the Role of Language Proficiency and Gender. in Murphy A, Hrsg., New Developments in Foreign Language Learning. Hauppauge, New York: Nova Science Publishers, Inc. 2016. S. 59-98. (Languages and linguistics).