2020
Stevens GWJM, Boer M, Titzmann PF, Cosma A, Walsh SD. Immigration status and bullying victimization: Associations across national and school contexts. Journal of Applied Developmental Psychology. 2020 Jan;66. 101075.
Tholen MG, Trautwein FM, Böckler A, Singer T, Kanske P. Functional magnetic resonance imaging (fMRI) item analysis of empathy and theory of mind. Human brain mapping. 2020 Jul 14;41(10):2611-2628.
Titzmann PF, Jugert P, Silbereisen RK. Context matters!? Insights from comparative research on immigrant adolescents' development. Journal of Applied Developmental Psychology. 2020 Mär;67. 101106.
Titzmann PF, Jugert P. Introduction. in Titzmann PF, Jugert P, Hrsg., Youth in Superdiverse Societies: Growing up with globalization, diversity, and acculturation. London, New York: Routledge, Taylor & Francis Group. 2020. S. 1-4. (Studies in adolescent development).
Titzmann PF, (ed.), Jugert P, (ed.). Youth in Superdiverse Societies: Growing up with Globalization, Diversity, and Acculturation. London, New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2020. 314 S. (Studies in adolescent development).
Valk SL, Kanske P, Park B, Hong S-J, Böckler A, Trautwein FM et al. Changing the social brain: plasticity along macro-scale axes of functional connectivity following social mental training. 2020 Nov 11.
Psychology of Migration Working Group. The role of psychologists in international migration research: Complementing other expertise and an interdisciplinary way forward. Migration Studies. 2020 Jun;10(2):356-373.
2019
Billmann-Mahecha E, Drexler H. Auswertung von Zeichnungen. in Handbuch Qualitative Forschung in der Psychologie. Springer Fachmedien Wiesbaden. 2019. S. 1-20. Chapter 53-2. (Handbuch Qualitative Forschung in der Psychologie).
Faber G. Longitudinal effects of task performance and self-concept on preadolescent EFL learners’ causal attributions of grammar success and failure. Studies in Second Language Learning and Teaching. 2019 Dez 11;9(4):633-656.
doi.org/10.14746/ssllt.2019.9.4.4
,Faber G, Drexler H. Predicting Education Science Students’ Statistics Anxiety: The Role of Prior Experiences Within a Framework of Domain-Specific Motivation Constructs. Higher Learning Research Communications. 2019 Jun;9(1).
doi.org/10.18870/hlrc.v9i1.435
,Grabowski J. Die Lehrkraft als Forschungspartner: Sicherung methodischer Standards im schulischen Feld. in Lehrer(in) sein – Lehrer(in) werden – die Profession professionalisieren. Verlag Julius Klinkhardt. 2019. S. 213-227
Grabowski J, Weinzierl C. Die Leserschaft im Blick behalten: Statement: Verständlichkeit und die Fähigkeit zum Kohärenzmanagement. Weiterbildung - Zeitschrift für Grundlagen, Praxis und Trends. 2019;2019(2):24-26.
Grabowski J. Die Reise nach Padua. in Feilke revisited: 60 Stellenbesuche. universi - Universitätsverlag Siegen. 2019. S. 83-86
Mathiebe M. Wortschatzfähigkeiten in der Sekundarstufe I – Plädoyer für eine textorientierte Perspektive. Forschung Sprache. 2019;7(3):94-106.
Mathiebe M. Zum Zusammenhang von Wortschatz und Schreibkompetenz. in Kaplan I, Petersen I, Hrsg., Schreibkompetenzen messen, beurteilen und fördern. Münster, New York: Waxmann Verlag GMBH. 2019. S. 57-77. (Sprachliche Bildung).
Miklikowska M, Bohman A, Titzmann PF. Driven by Context? The Interrelated Effects of Parents, Peers, Classrooms on Development of Prejudice Among Swedish Majority Adolescents. Developmental Psychology. 2019 Nov;55(11):2451-2463.
Sonnenberg K, Titzmann P. Akkulturation von jugendlichen Migrant*innen. in Genkova P, Riecken A, Hrsg., Handbuch Migration und Erfolg: Psychologische und sozialwissenschaftliche Aspekte. 0 Aufl. Wiesbaden: Springer. 2019. S. 1-16. (Springer Reference Psychologie).
Titzmann PF, Nissen MD. Delinquenz bei jugendlichen Immigranten: Ein migrationsspezifisches Phänomen oder jugendtypisches Verhalten? Zeitschrift für Jugendkriminalrecht und Jugendhilfe. 2019;19(1):32-39.
Wallot S, Grabowski J. A Tutorial Introduction to Recurrence Quantification Analysis (RQA) for Keystroke Logging Data. in Lindgren E, Sullivan K, Hrsg., Observing Writing : Insights from Keystroke Logging and Handwriting . Brill Academic Publishers. 2019. S. 163-189. (Studies in Writing).
2018
Aumann L, Titzmann PF. Acculturation gaps in diaspora immigrant adolescent–mother dyads: The case for a domain-, group- and context-specific view on family adaptation. International Journal of Psychology. 2018 Dez 1;53:3-12.