2021
Riechelmann E, Gamer M, Böckler A, Huestegge L. How ubiquitous is the direct-gaze advantage? Evidence for an averted-gaze advantage in a gaze-discrimination task. Attention, Perception, and Psychophysics. 2021 Jan;83(1):215-237.
Schmitz LL, Wahn B, Krüger M, Böckler A. In the blink of an eye? Evidence for a reduced attentional blink for eyes. Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society. 2021;43:1900-1906.
Titzmann P. Jugendliche mit Migrationshintergrund. Über das Zusammenspiel von Entwicklung und Migration. Praxis Schulpsychologie. 2021;28:11-13.
Titzmann P, Jugert P. Peerbeziehungen: Sozialökologische und entwicklungspsychologische Aspekte. in Madelaine K, Lysann Z, Bettina H, Hrsg., Aufwachsen mit Anderen. Peerbeziehungen als Bildungsfaktor. Stuttgart: Kohlhammer. 2021. S. 13-23
Waes LV, Leijten M, Roeser J, Olive T, Grabowski J. Measuring and Assessing Typing Skills in Writing Research. Journal of Writing Research. 2021;13(1):107-153.
Wahn B, Ruuskanen V, Kingstone A, Mathôt S. Coordination effort in joint action is reflected in pupil size. Acta psychologica. 2021 Apr;215. 103291.
Wahn B, König P, Kingstone A. Interpersonal coordination in joint multiple object tracking. Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance. 2021;47(9):1166-1181.
Wang K, Goldenberg A, Dorison CA, Miller JK, Uusberg A, Lerner JS et al. A multi-country test of brief reappraisal interventions on emotions during the COVID-19 pandemic. Nature Human Behaviour. 2021 Aug;5(8):1089-1110.
Weinzierl C. Die Erforschung des Schreibens aus kognitionspsychologischer Sicht. in Huemer B, Doleschal U, Wiederkehr R, Girgensohn K, Dengscherz S, Brinkschulte M, Mertlitsch C, Hrsg., Schreibwissenschaft - eine neue Disziplin: Diskursübergreifende Perspektiven. Wien: Böhlau Verlag Wien. 2021. S. 243-260
2020
Aumann L, Titzmann PF. Why do Youth Support their Families? A Person-Oriented Approach in Migrant and Native Families. Journal of youth and adolescence. 2020 Feb;49(2):506-519.
Balakrishnan R. Vorschulische Schreibentwicklung: Schriftproduktion und Schriftsprachverständnis von Kindern im Kindergarten. Münster: Waxmann Verlag GMBH, 2020. 244 S. (Sprachliche Bildung - Studien).
Benbow AEF, Aumann L. The role of comparative research in understanding the diversity of immigrant youth. in Titzmann PF, Jugert P, Hrsg., Youth in Superdiverse Socities. Routledge. 2020
Billmann-mahecha E, Drexler H. Auswertung von Zeichnungen. in Mey G, Mruck K, Hrsg., Handbuch Qualitative Forschung in der Psychologie. 2. Aufl. Band 2: Designs und Verfahren. Springer Fachmedien Wiesbaden. 2020. S. 731-749
Billmann-Mahecha E. Zeitgefühl. in Zeit im Lebensverlauf: Ein Glossar. transcript Verlag. 2020. S. 341-346. (Sozialtheorie).
Breil C, Böckler A. The Lens Shapes the View: on Task Dependency in ToM Research. Current Behavioral Neuroscience Reports. 2020 Jun;7(2):41-50.
Faber G. Preadolescent EFL learners' self-efficacy expectancies before and after completion of a grammar task: Multivariate analyses of grade level, gender, and performance effects. Apples - Journal of Applied Language Studies. 2020;14(2):1-21.
Jugert P, Titzmann PF. Developmental Tasks and Immigrant Adolescent's Adaptation. in Güngör D, Strohmeier D, Hrsg., Contextualizing Immigrant and Refugee Resilience: Cultural and Acculturation Perspectives. 1 Aufl. Cham: Springer International Publishing AG. 2020. S. 33-50. (Advances in Immigrant Family Research).
Lee RM, Titzmann PF, Jugert P. Towards a more dynamic perspective on acculturation research. in Youth in Superdiverse Societies: Growing up with globalization, diversity, and acculturation. London: Routledge Taylor & Francis Group. 2020. S. 74-91
Rettore Micheli L, Gagnon N. Unequal chances: ex ante fairness and individual control. Scientific Reports. 2020 Dez 14;10. 21862.
Sonnenberg K, Titzmann PF. Akkulturation von jugendlichen Migrant*innen. in Genkova P, Riecken A, Hrsg., Handbuch Migration und Erfolg: Psychologische und sozialwissenschaftliche Aspekte. 1 Aufl. Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden. 2020. S. 205-220