2022
Mathiebe M. Sprachliche Fähigkeiten als Voraussetzungen der Schreibkompetenz. in Becker-Mrotzek M, Grabowski J, Hrsg., Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. Waxmann Verlag GMBH. 2022. S. 43-56
McDonald B, Bockler A, Kanske P. Soundtrack to the social world: Emotional music enhances empathy, compassion, and prosocial decisions but not theory of mind. EMOTION. 2022;22(1):19-29.
Paizan M-A, Benbow AEF, Aumann L, Titzmann PF. Home-Learning During COVID-19: The Psychological Adjustment of Minority and Majority Adolescents. School Psychology. 2022 Jan;37(1):75-84.
Siebert-Lenk M. Darstellungen vom eigenen Selbst: Vergleichende Analysen der Kinderzeichnungen von psychisch unauffälligen versus auffälligen Sechs- bis Zehnjährigen unter Berücksichtigung des soziokulturellen Hintergrundes. Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2022. 239 S.
Stengelin R, Schleihauf H, Seidl A, Böckler-Raettig A. Spreading the game: An experimental study on the link between children's overimitation and their adoption, transmission, and modification of conventional information. Journal of Experimental Child Psychology. 2022 Jan;213. 105271.
Titzmann PF, Lee RM. New temporal concepts of acculturation in immigrant youth. Child Development Perspectives. 2022 Aug 6;16(3):165-172.
,Wahn B, Schmitz L, Kingstone A, Böckler-Raettig A. When eyes beat lips: speaker gaze affects audiovisual integration in the McGurk illusion. Psychological research. 2022 Sep;86(6):1930-1943.
Weinzierl C. Der Begriff des Schreibprozesses: Mögliche Impulse. in Haacke-Werron S, Karsten A, Scharlau I, Hrsg., Reflexive Schreibwissenschaft: Disziplinäre und praktische Perspektiven. wbv Publikation. 2022. S. 169-174
Weinzierl C. Kohärenzmanagement und Schreibkompetenz. in Becker-Mrotzek M, Grabowski J, Hrsg., Schreibkompetenz in der Sekundarstufe: Theorie, Diagnose und Förderung. Waxmann Verlag GMBH. 2022. S. 73-85
2021
Aumann L. Immigrant Adolescents’ Active Role in Family Adaptation Processes: The Do’s and Don’ts. Hannover: Leibniz Universität Hannover, 2021. 158 S.
Austerschmidt KL, Kerkhoff D, Bebermeier S, Hagemann A. Evaluation of a 'Painting and Puzzles Exercise Book for Statistics' for psychology first year students. Psychology Teaching Review. 2021;27(2):5-21.
Austerschmidt KL, Bebermeier S. Nutzung und Effekte mathematischer Vorkurse in verschiedenen Studienfächern. Die Hochschullehre. 2021;7(16).
Battich L, Garzorz I, Wahn B, Deroy O. The Impact of Joint Attention on the Sound- Induced Flash Illusions. Attention, Perception, and Psychophysics. 2021 Nov;83(8):3056-3068.
Bebermeier S, Nussbeck FW, Austerschmidt KL. Lernmodule zu Themenbereichen der Vorlesung Statistik I und II im Studiengang Psychologie der Universität Bielefeld. in Salle A, Schumacher S, Hattermann M, Hrsg., Mathematiklernen mit digitalen Medien an der Hochschule. Konzepte, Umsetzungen und Ergebnisse aus dem Projekt mamdim. Wiesbaden: Springer Spektrum. 2021. S. 19-28
Benbow AEF, Aumann L, Paizan MA, Titzmann PF. Everybody needs somebody: Specificity and commonality in perceived social support trajectories of immigrant and non‐immigrant youth. New Directions for Child and Adolescent Development. 2021 Apr 21;2021(176):183-204.
Böckler A, Rennert A, Raettig T. Stranger, Lover, Friend: The Pain of Rejection Does Not Depend. Social psychology. 2021 Mai 31;52(3):173-184.
Breil C, Kanske P, Pittig R, Böckler A. A revised instrument for the assessment of empathy and Theory of Mind in adolescents: Introducing the EmpaToM-Y. Behavior research methods. 2021 Dez;53(6):2487-2501.
Breil C, Böckler A. Look away to listen: the interplay of emotional context and eye contact in video conversations. Visual cognition. 2021 Mär 29;29(5):277-287.
Mathiebe M. Wie aus Wörtern Wortschatz wird - der schulische Erwerb des schriftsprachlichen Wortschatzes. in Bredel U, Helmuth F, Hrsg., Die Sprache in den Schulen - eine Sprache im Werden. Dritter Bericht zur Lage der Deutschen Sprache. Berlin: Erich Schmidt Verlag. 2021. S. 125-146
Rettore Micheli L, Stallen M, Sanfey AG. The effect of centralized financial and social incentives on cooperative behavior and its underlying neural mechanisms. Brain Sciences. 2021 Mär 2;11(3). 317.