Publikationen
- Almeida, L. M. C. G., Münzer, S., & Kühl, T. (2024). More personal, but not better: The personalization effect in learning neutral and aversive health information. Journal of Computer Assisted Learning, 1–13. https://doi.org/10.1111/jcal.13026
Konferenzbeiträge:
- Almeida, L. M. C. G., Münzer, S., & Kühl, T. (2024, September). Persönlicher, aber nicht besser: Das Personalisierungsprinzip beim Lernen von neutralen und aversiven Gesundheitsinformationen [Vortrag]. 53. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs), Wien, Österreich.
- Almeida, L. M. C. G., & Kühl, T. (2024, September). Inattention in Sight: Fostering Learning with ADHD by Digital Media [Poster]. EARLI SIG 15 Konferenz: Special Educational Needs - Neurodiversity in Education: Research and Practice, Valencia, Spanien.
- Almeida, L. M. C. G., & Kühl, T. (2024, Februar). Mindwandering und Lernen mit digitalen Medien bei ADHS [Round table]. GöMaEr et al. Symposium, Bochum, Deutschland.
- Almeida, L. M. C. G., Münzer, S., & Kühl, T. (2023, April). The inverted personalization effect on type 1 diabetes education [Poster]. European Network on Psychoeducational Assessment, Intervention and Rehabilitation (ENPAIR) Conference, Halle, Deutschland.